Wednesday, February 10, 2010

nikah..bersanding...akad nikah...Arrrgggghhhhh mana satu ni...

Nikah.....bersanding.....semua nk guna duit......people might say that yup...its once in a life time...tp bg aku lain plak...aku ni tak setuju kalau nk wat besar2ran.....pelamin sini...pelamin sana....khemah bentuk ni...khemah bentuk tu.....lauk ni.....lauk tu.....its all about the money...money.....
tp bg aku la...cuba kalau ada family yg sederhana bab nk nikah ni....
rata2 sekarang ni nk nikah je 50k ke atas....tu paling ckit la tu.....
org sekarang ni ikut sgt adat....
tp kan bagus kalau cukup sekadar pergi kt majlis agama islam....akad nikah tu yg penting...then panggil saudara mara terdekat buat doa selamat....tujuan pun tuk bgtau yg kita ni dah nikah.....
and the best part la...my opinion...duit belanja yg terkumpul tu bg kt kedua mempelai...pegi wat umrah.... lg bagus....g sana bwk isteri n berdoa di depan kabaah...minta dikekalkan smpai bebila....kalau tak pun duit tu buat la tuk bayar downpayment umah....senang skit nanti ada umah sendiri......daripada berbelanja besar....loan sini...loan sana....pinjam sini sana...hutang bertambah....
kengkawan....renung2 kan lah ye........fikir la yg terbaik tuk korang....kalau aku...ini jalan yg akan aku pilih....Insyallah mudah-nudahan dimakbulkan...Amin.....

No comments:

Post a Comment